TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Monday, March 14, 2011

SOLAT 6 WAKTU SEHARI??


nak story sikit..
hari tu..
Nad solat magrib dekat bilik member nad..
si jijah..
kebetulan malam tu nad solat tepat pada waktu..
hehehe..
selalunya tak lah tepat2..
'ter' lewat lah kadang2..
kih3..

dah habis solat..
nad pon balik bilik sendiri..
roomate tengah online waktu tu..
nad pon lepak2 lah kat katil..
tunggu nak pergi makan malam..

nad tanya lah..
"nak g makan pukol bpe??"
roomate jawab..
"lepas isyak..."

tak lama lepas tu dia pon keluar bilik..
ambik wuduk dan solat..
lepas dia habis solat dia pon cakap..
"nad, pergi lah solat.."

nad pon terus lah kuar dan ambik wuduk..
terus mengerjakan solat isyak..
laju jer..
sebab tak sabor2 nak g makan..
perut dah memberontak mintak isi..

lepas nad solat nad tengok roomate still kat katil dia..
dan online balik..
nad pon tanyer..
"tak siap2 pergi makan ke??"
dia jawab..
"lepas isyak.."

nad tanya lagi..
"so, nape tak siap lagi??"

dia membalas lagi..
"la..kan kite cakap lepas isyak.."

nad blur~
amende lah minah ni..
nad tanye lagi..

"lepas isyak tu nak dekat2 subuh ke baru g makan??"
bajet nak perli dia..
abes yang dia solat tadi tu kan ke solat isyak..
bukan dikira lepas isyak ke??

roomate nad bertambah blur~
amende lah si nad ni mengarok nih??

dia pon tanya..
"ape nad cakap nih???? tak paham lah.."

nad pon terangkan satu2..

"tadi kata nak g makan lepas isyak...
kan dah solat isyak tadi..
nape tak siap lagi...??"

automatik roomate aku gelak besar..
"nad solat isyak ke tadi???"
kite solat magrib lah..."

"abes,yang ko ajak solat tu apa??
bukan solat isyak??"

"yelah...nak ajak nad solat magrib lah..."

"lah!!!! kite dah solat magrib lah kat bilik jijah tadi!!!"

"lah..yeke..mana kite tau...ingat nad tak solat lagi..."

erk...
nad pon g tengok jam..
tepat pukol 8 malam..
solat isyak pukol 8??
masuk waktu pon belom...

roomate gelak je memanjang..

nad pon cakap..
"biasakan fathin solat awal waktu..
sebab tu ingat ko solat isyak tadi...aish!!!"

roomate gelak je lagi..
"nad solat 6 waktu...
perghhh!!!"

tak lama lepas tu dengar azan isyak..
roomate terus nak pergi ambik wuduk..
tapi sempat kenakan aku..
"nad dah solat isyak kan??
duduk diam2 yer kat bilik..."

ceh!!!!

p/s: sampai sekarang kena perli dengan roomate..


12 comments:

Aza said...

hahahaha...aq pon turut tergelak..

NadiRah said...

aza:hehehe...

IQ = Iez Qis said...

nak gelak jugak...kikiki~

Violet Blue said...

perghhh!!
langsung x sangke..
haha~

Pai said...

uish....
maybe kt blik tu jamnyer kecik sgat kot...
tu yg confuse tu...

NadiRah said...

IQ: amboi..suke ek???
hehehehe

NadiRah said...

violet: kih3..
tak sangka tersolat sampai 6 waktu...
huhu

NadiRah said...

pai: hahaha!!!
masalahnya kat bilik mmg xde jam..
tgk jam enset je kot..
heheheh

Citarasa Rinduan said...

nad--
hahahahha...tapi kak ayu pernah gak terkena...
solat sebelum waktu...lumrah manusia kan?

NadiRah said...

kak ayu: hehehe..
tu lah..lain kali kene letak jam gedabak kat bilik..huhu

Such a Mess said...

macam2..pe lah nadh nie! hhaha!!

NadiRah said...

danial: ehehehe...
biasalah tu..
salah silap harap dimaafkan..
huuhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...