TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Sunday, December 5, 2010

PAHANG, kawen dan Mandi Manda..



hari nih, aku berjalan smpai ke PAHANG...
huhu...
act aku nih jarang sgt nk berjalan...
aku asal perak...
tp perak selatan...
iaitu di TANJONG MALIM..
tahu x di mane???
kalo xtau xpe..
saya tau...tempat tinggl sy x femes...
tp sy syg kg sy...
sbb kg sy best...
hehee...

dsebabkan hometown aku nih kat sempadan selangor...
so...mmg kalo berjln2 time cuti pon mmg kat area selangor n kl jelah kn..
nk wat cane...huhu..
lgpon, akak2 aku yg dh keje n beranak pinak mmg dh mastautin kat kl n selangor...

sian aku...x penah g pantai timur...
area utara pon x smpai2...
pling jaoh ipoh....
wahahha!!!!!

nasib baik aku tercampak kat johor...
so, kalo nak balik u mmg aku akan lalu lah
negeri 9, melaka...
okay ar tu...lalu pon kire okay...
hehee...

byk lak injuksi aku ni ek...
kay2..
fokus pada topic..

hari ni aku g kenduri kawen..
kat bentong x silap..
x jaoh pon dr selangor..
sejam lebih je kot...
umah pngantin kat felda Lakum..

ha, anda sume tau x pe mksud LAKUM???
aku mula2 ingt name saje2 jer...
ne tau name org yg bukak tanah kat felda tu kn...
huhuhuh..

salah rupenyer...
LAKUM adalah sejenis buah...
buah ape??
nih buah nye...


nmpk sedap kn3?? cam anggur je aku tgk..
nk tau lebih lanjut tntng buah lakum nih..
just tanye pada prof. google yer...
tenkiu...

so,ni boleh dijadikan word baru tok aku...
hehehe..

selepas senak perut melantak,
kami singgah ke HUTAN LIPUR LENTANG..
ade air terjun...
leh tahan tempat 2...
sejuk dan nyaman...

ni tempatnya..




tp, aku x mndi plak kat c2...
pasal aku segan...
mmber2 abg aku jer byk...
bj pon x bwk...
cane nk salin bj kan...
xpelah, nnt2 kalo g ngan fmily2 jer, aku mandi ar...
leh siap wat gaye kuak lentang kan...
pada yg xtau berenang pon confirm tros pandai berenang gaya nih..
pasal, name pon air terjun lentang kan...
kuak lentang je boleh..
kalo skill2 len jgn nk try2 ek...
pasti anda2 akn lemas...
huhuhu.......



nih gmbr aku time makan eskem sebelum skodeng org mndi...
ups!!!!
1st time aku publish gmbr sendri kat blog...
xpelah..
jaoh lgpun...
hik3.. (pastikan ketwa gaya gedik smbil bahu goyng2)
sy yg bertudung krim tau..
bukan yg x bertudung tu...

pas dh mencuci mata kat air terjun 2...
kami pon balik...
dan singgah mkn di RnR GENTING SEMPAH...
sebot betol2 yer...
jgn ngada2 nk tersasul sampah lak tau!!!!!

aku pon order bihun tomyam..
xtau nk pikir mkn pe dah..
tp agak sedih...
pasal kureng plak asenye..
dh lah lambt dpt menu aku order 2..
tawar je...
sotong n udang mmg fresh sgt...
smpai rase x siap masak jer..
mentah je ase kn..
potong stim tol nk melahap...



uish!!! aku xnk aniaya RnR 2 sbnrnye...
kat c2 byk gerai kn..
gerai2 len okay..
gerai tu jer..
xpe2, kalo anda g mkn c2, leh je singgah gerai tu..
maybe td je dy x jage stndard mknan dorg cm hari2 len kot...
hehe...



pas mkn2, member2 abg aku bercdang nk naik GENTING HIGHLAND lak kn...
ohhhh!!!!!
bunyi cm seronok..
tp aku n yg lain2 agak kpenatan...
xde selera rasenye nk berjalan dah..
penat!!!
lgpon,kalo naik bukan bukak pon game outdoor..
dh lebih pkol 6 ptg pon...

so, kami pon balik terus...
yes!!!!
dpt gak aku berjalan...
ingtkan dduk rumah saje cuti sem ni...
hhihihihihihi........

p/s : aku ase tanda2 chicken pox cam dh ade je kat tgn aku nih... erk... =_+



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...