TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Sunday, December 12, 2010

hAntU dUriAn....



lame dah aku x makan durian weh!!!
sejak aku study kat JB mmg aku x bersua2 lagi dengan durian..
kat rumah aku ade pokok durian tau...

dulu kalau musim memang aku sebat durian2 nih..
tapi skrang nih...
time musim durian..
aku kat JB plak..
cane nak lantak dan lahap??

kalau nak beli boleh jer..
tapi cane nak kupas??
kat kolej aku xde plak parang...
roomate aku dan member2 kat sane pon mmg x penah lak nak ajak aku makan durian..
walaupon berkali2 jugak aku cakap aku teringin..
dan menunjukkan reaksi cmni..

"wehh!!! durian ar!!!..
lame dah tak makan!!!"

tapi respon dorg???
macam patong...
adeh!!!
korang x paham ke??
member kesayangan korang nih nak makan durian lah..
xtau yer??
hope korang bacelah blog aku nih yer..
dan pahamkan isi hati aku...
hahahhaha!!!!

ha, skrang aku kat umah..
musim durian ke??
ntah..aku perasan pokok belakang umah aku ni x berbuah pon..
tapi....
pokok depan umah aku nih berbuah...
wiwiwiwiw...

tapi...
pokok depan nih bukan milik mak aku..
mahupun milik arwah ayah aku...
pokok nih makcik aku punyer...
ayah aku punye adik...

aku x rapat sangat dengan makcik aku nih..
kenapa???
adalah...

tiap2 malam abg aku akan senyap2 ushar bawah pokok durian makcik aku nih...
macam hantu lak aku rasa...

ha???
curik???
mana ada..
mak cik aku bagi lah..
dy kata kalau jumpe ambik lah..
dari dimakan tupai kan...

kalau macam tu..
kenapa abg aku nih duk mengendap2 je tiap kali nak ushar durian??
malu kot...
hahahhahaahhaha!!!!

kadang2 aku terjerit...
"buat apa 2??"
abg aku pon tunjuk isyarat senyap dengan letakkan jari kat bibir...
aku pon sengih dan senyap..
masuk rumah terus...

bila abg aku dah masuk rumah aku pon tanye..
"dapat x??"

abg aku menunjukkan muka keciwa...
warghhh!!!
aku pon keciwa...



nak durian.........!!!!!!!!!!!


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...