TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Monday, December 13, 2010

dULu dAn seKarAng..

hyppe!!!
malam ni tibe2 teringat zaman kanak2 plak kan..
bukan apa...
aku terasa sangat beza time aku kecik2 dulu..
dengan budak2 zaman sekarang..

aku rasa zaman aku kecik2 dulu lagi best kot...
atau korang rasa budak2 zaman sekarang lagi best yer??
 aku nak bagitau beza time aku kecik..
dengan budak2 zaman sekarang..
okay..!! jom terjah!!



first sekali pasal makanan..
time aku kecik2 suke collect duit untuk beli bende nih..
yer!! TORA DATANG LAGI...



budak zaman sekarang??
xde nak makan tu dah...
x sedap katanya...
dorang lagi suka kokokrunch...
x perlu collect duit pon...
mmg dah tersedia kat rumah...
mak ayah x penah x cukupkan stok...
hari2 sarap mende nih..
dulu aku teringin gak mende nih...
tapi mahal sangat..kalau dapat 2 mmg bersyukur...



duit belanja pulak...
dulu kecik2 duit belanja aku 5 posen jer...
cukup makan dan minum...



sekarang??
5 ringgit..
fuiyoo!!
kalau zaman aku 5 ringgit...
fuh!! belanja satu kelas weh...
( aish!! mmg lah... dulu matawang kecil )



bab main pulak...
aku dulu main guli..
baling terup dengan selipar..
main jengkit2 @ main ting2..
main sep2 tiang..
main getah...
main lubang kancil ( yeke name nih?? tibai je ar )



zaman sekarang??
yeahhh!!! main PSP weh!!



mandi manda pulak...
aku dulu mandi sungai....
best woo...
balik2 kene libas  ponggong...
sekarang sungai dekat kampung aku dah jadi cetek dan sempit..
macam longkang je aku tgk...
sampah pon penuh..
ish3!!!



sekarang??
jom sunway lagoon!!
dan byk lah taman tema air yang lain...



kasut sekolah or kasut jalan??
aku dulu pakai kasut bata jer pergi sekolah...
jalan2 pakai selipar...
paling best, kasut tinggi kat pasar malam..



sekarang..
nike, adidas, macam2...
cumel2 aku tgk..
kalau pakai selipar je mmg kene marah lah ngan mak ayah..
pasal selekeh sangat kan...



cara nak contact member..
tanya kerja sekolah??
dulu pakai telepon umah jer...
sampai kena marah dengan mak kan..
pasal over sangat..
siap bincang homework dekat telepon..
mane x lambung2 bil..



sekarang??
FB kan ada..
siap buat group KELAS 1 BIJAK..
ape2 hal contact dan chat dekat FB..
bravo2...!!



bab nak pergi sekolah pulak??
aku dulu naik basikal jer...
selamat..
jalan pon x berapa sibuk..
pencemaran kurang..



sekarang??
naik bus sekolah yer adik2...
sekarang penjenayah makin banyak...
nanti adik2 kene culik kalau naik basikal sorang2..



bila musim raya..
aku dulu main mercun..
sekarang??
bunga api pon x boleh...
hehehe



kalau result okay..
aku dulu mintak game ni jer...



sekarang???
mintak iphone weh...
giler ar korang..

banyak lah lagi beza dulu dan sekarang..
dulu aku nak main, pergi kedai..bebas jer..
umo 4 tahun mak dah suruh beli barang dekat kedai...
kecik2 dah pandai guna duit..

budak2 zaman sekarang..
bila nak darjah satu baru stat blaja pergi beli..
pasal nanti kat sekolah..
kan nak beli makanan dekat kantin..
kan3??

darjah 2 dah kene kemas rumah..
basuh pinggan..

sekarang??
darjah 2 tu kira kecik sangat..
darjah 6 pon still x buat kerja rumah..
yeke??
mandai je aku nih..
ade je kot yang buat keje..
hehehhe...

okay!! itu jer...
huhu....
erkk...
ank aku nanti camne pulak yer??
wahaha!!!



p/s: VOTE 179 di sini..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...