TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Monday, April 11, 2011

ENTRY KAMU BUAT SAYA SEDIH

Assalamualaikum..
tak nak cerita panjang..
klik SINI...

entry Adish Shida buat Nad sedih..
teringat arwah ayah...

--------AYAH--------♥ 
Mungkin ibu lbh kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tp tahukah kita, sebenar nya ayah lah yg mengingatkan ibu utk menelefon kita? Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita..Tp tahukah kita bhw sebaik saja ayah pulang bekerja dgn wajah yg letih ayahlah slalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian ? Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jgn minum ais!".Tp tahukah kamu bahwa ayah sangat risau.?? Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dgn tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bhw ayah hanya ingin menjaga kita? Krn bagi ayah, kita adlh sesuatu yg sangat berharga. Saat kita sudah d percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melangar kpercayaan nya...Maka ayah lah yg setia menunggu kita di ruang tamu dgn rasa sangat risau.. Setelah kita dewasa,ayah telah mghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar.. Di saat kita memerlukan ini-itu, utk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adlh org pertama yg berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dngan bangga.. Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayahpun tersenyum bahagia.. Apa kita tahu,bhw ayah sempat pergi ke belakang dan menangis? Ayah menangis krn ayah sangat bahagia..Dan diapun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya".. Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita brsma cucu-cucunya yg sesekali dtg utk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yg tak lagi kuat untuk menjaga kita..
Ɩ♥ѵӗ U ayah ({})♥


nota ini BUDAK PERASAN bagi pada Nad...

dia pesan, pegang tisu sebelum baca..
tapi Nad degil..


serius...
Nota ini buat Nad nangis..

Al-fatihah buat arwah ayah..
Abdul Gafar Bin Jamal

p/s: MAK!!! ya rindu mak!!


12 comments:

aDisH.sHidA said...

al-fatihah utk arwah ayah nadh...

ayah kak shida lak...dia x akan marah or bebel kalau anak2 buat apa..kalau lewat balik dia hanya suruh mak kol tanya di mana..risau..mak kata ayah bising di rumah..bila kita balik sampai umah ayah diam je..x tunjuk respon marah ke apa...itu la ayah...bila gtau nak pergi mana2..ayah tak melarang tp dia kata jgn suka sgt jgn nak merapu...ayaaaaaaaaaaaaaaaaah :(

sebak plak rasa nyer

Sunah Mohammad said...

sedih pulak...huhuhu...moga Allah tempatkan dia bersama orang2 yang bertaqwa...ameen..

nad jangan sedih2 ye..

cik pulau said...

nad.. sabar yer..
sedih pulak baca neh..
kalau cik pulau ada kat situ..
cik pulau dah lap dah nad dengan tisu ni..^^,

Miss Ran said...

al fatihah

sedih..lari cr tsu

The Typewriter said...

degil! orang suruh amik tisu awal2 tak maw! kan awak dah nagis! len kali tak maw bagi dah!

darxniq said...

tanpa ayah...kita xleh membesar sampai macam nih..

cacing said...

Al-Fatehah buat ayah kita yang telah pergi menghadap Penciptanya..... =(

b a m b a m ' s said...

kita pon takde ayah..

rindu kat arwah ayah jugak.. :'(

Nisa' Pasir Gudang said...

n3 dari hati...
sampai ke hati jua...

nak tisu lagi tak nad?

Tasha said...

adeh...... I memang tak boleh kalau bab ibu and ayah ni!!! serius tak boleh!!!!

kan I dah nangis.... i dah lama sedar benda ni. cuma kadang-kadang, kita sebagai manusia selalu terlupa

Tasha said...

mintak izin nak publish cerita diatas dalam blog I yer....

nelly said...

takziah ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...