TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Saturday, February 12, 2011

WaNiTa BerBuLu KAKI????

ehem2!!!
hot tak tajuk post???
heheeh..
yup!!!
memang aku nak story pasal 
WANITA BERBULU KAKI...
aku tak bohong kome tau!!!


uhh!!!
pakai skirt!!
tapi....

ops!!!
sory2...
post ni bukan nak mencaci wanita2 berbulu kaki..
tapi..
nak berikan panduan...

kenapa berbulu kaki???

setiap wanita mempunyai tahap 'kelebatan' bulu..
ini disebabkan..
1. faktor genetik..
2. faktor pemakanan..
3. faktor umur..

bile cakap pasal bulu..
aku tau!!
mesti ramai yang anggap negetip dekat wanita2 yang berbulu ni kan??

mesti ada mulut2 berbau yang cakap..

"adeh, muka dah comey..sekali berbulu.."

dan mungkin jugak ada yang cakap..

"eh3..kaki dia berbulu..tu mesti sebab dulu dia cukur bulu..tu sekarang bulu dah kerinting2.."

dan...
mungkin jugak ada yang positip..
time wanita berbulu kaki ambil wuduk dekat surau..
mungkin ada jugak cakap macam ni..

"kaki berbulu..ala, biasa lah tu.."

dan ada jugak cakap camni...

"tengok tu, walaupun ada bulu kaki, dia tak rasa down pon...bersyukur ke dengan kejadian tuhan"

ehehehe...
dialog2 di atas rekaan aku semata2..

so, disebabkan tanggapan2 negetip ni..
menyebabkan wanita2 berbulu ni nak buang bulu di kaki dorang..
dengan cara mencukur, mencabut bulu ataupun menjalani rawatan untuk hilangkan bulu2 mereka..




tapi hakikatnya..
dorang tak tahu..
mereka kemungkinan akan berdepan dengan masalah lebih buruk lagi..
kemungkinan bulu yang akan tumbuh semula lebih lebat, kasar dan tidak sekata...

ada jugak sebab2 lain wanita ingin membuang bulu..
antaranya...
1. mereka merasa membuanang bulu sebahagian daripada hias diri dan ia membuat mereka kelihatan lebih kemas serta bersih
2. mengurangkan peluang peluh dan bakteria terperangkap di bulu terutama dalam persekitaran iklim lembab dan panas.
3. memenuhi permintaan pasangan mereka. ada pasangan yang ingin pasangan mereka tampil bersih tanpa bulu.


hukum wanita mencukur bulu kaki...


BAGI seorang wanita mencukur atau mencabut bulu betis diharuskan atas sebab menjaga ciri-ciri kewanitaannya. Apabila Aishah r.a ditanya, adakah dibenarkan seorang wanita menghilangkan bulu di muka bagi memuaskan suaminya, beliau menyatakan hilangkan apa sahaja yang memudaratkan sekiranya boleh.

Penggunaan Veet iaitu sejenis krim untuk menghilangkan bulu dibenarkan sekiranya tidak memudaratkan. Bagi wanita yang berkahwin, dia hendaklah mendapat keizinan suami.

Perlu diingat bahawa terdapat beberapa sunnah dalam menjaga kebersihan diri. Antaranya Aishah ada meriwayatkan: “Sepuluh perkara dikira sebagai fitrah (sunnah): memotong misai, memelihara janggut, bersugi, memasukkan air ke hidung, memotong kuku, membasuh sendi-sendi, mencabut bulu ketiak, mencukur bulu ari-ari, bersuci dengan air (beristinja), berkata Zakaria: “Berkata Mus‘ab: “Aku lupa yang kesepuluh kecuali berkumur.” (Hadis riwayat Muslim)

aku tahu..
semua wanita mahukan kulit bersih dan cantik kan..
macam ni..




tapi!!!
bila dah kulit cantik..
licin..
janganlah kome2 terus nak bertampil sexy pulak...


bila ada bulu kaki macam ni...





after cukur...
jangan jadi camni...



sekian...



24 comments:

Farhana Jafri said...

hahaha xboleh blah!!! klau dh pkai skirt tu xpyah la pkai tudung.. tutup atas.. bwah bukak nk wtpe!! sengal btul la mnusia zman skrg... adoi~~

jemput singgah sini ANASAURUS :)

Cik Azizah said...

sokong! suke entry ni! tak sume kan wanita takde bulu...ade jugak bulu lebat cam gini..

org tua2 kata ade bulu lebat mak mertua syg..hahaha

ιѕмaιl pυтra aιdιl adнa said...

tak pernah lagi jumpe gurl bulu kaki selebat tuhh =P

NadiRah said...

farhana: ada je yang cmtu..
maybe pakai tudung tuk tutup rambut yang berkutu kot...hehe

NadiRah said...

azizah: mak mentua sayang orang cakap bila bulu tgn lebat...
kalau bulu kaki???hehehe

NadiRah said...

ismail: hahaha!!! ngalahkan laki...
huhu

red said...

hehehehe... pic last tak leh blah... pakai tudung, tp pakai skirt... baik x yah pakai tudung kan??? nk sexy, bior sexy trosss... ngehehehe

NadiRah said...

red: aish...nak sexy terus pon x leh...hehehe

Ina said...

best gambar yg bawah sekali tu...sungguh cemerlang akai dia..he.he
Ina Nazir New N3: Cinta Cyber atau Cinta Cyberuk???

NadiRah said...

ina: selipar dia cntik kn??haha!!!

ZWAN SABRI said...

maybe wanita yanng berbulu kaki tu wanita jadian(pondan) kowt.. HAHA
btw, gambaq yang last tu xleh blah la.. HAHA




MySuaraBlog: Anak Ikan Pembawa Virus?

analia buyani said...

haha x bole blah gmbar tu..b'tudung tp pkai skirt..ishh3

ShafiqIzwan said...

senang kate x yah pakai pakaian yg boleh menampakkan bahagian yang tak sepatutnya. hehe.

garfield88_aini said...

sakit hati n sakit mata tengok perempuan bertudung pakai skirt pendek macam tu...
serious huduh...weeerrrkkk~~~

NadiRah said...

zwan: bukan..memang adalah wanita berbulu ni...

NadiRah said...

analia: sexy kot...hik3

NadiRah said...

syafik: sebenarnya topik ni nak cakap pasal bulu kaki...huk3

NadiRah said...

garfield: hahaha!!!
tu gambar selingan jer..huhu

~hAKim ZaiLAn~ said...

betol3...janganla tutup aurat sbb nak tutup kelemahan je kan...bila da ok terus bukak..tu dah jd ajaran ape..huhu

persevere said...

btol kew harus??

NadiRah said...

hakim:yup!!
byk yg cmtu kn..

NadiRah said...

persevere: diharuskn kalau memudaratkan..maksudnya..kalau ada bulu kaki dan menimbulkn keaiban pada kita, boleh lah cukur...cm takut nnt ada buah mulut org ngumpat2...

HadifaR_LoVe said...

Haha...wanita berbulu kaki... memang suda lumrah manusia...waktu hodoh pandai cover2...bila cantik nak tunjuk la pula...

NadiRah said...

hadifar: semoga kita tak jadi macam tu.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...