TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Wednesday, February 2, 2011

SEGMEN 1MALAYSIA - SeLamat TahuN baRu CiNA

BEN ASHAARI

hyppe!!
sempena tahun baru cina..
word entry sume ala2 cina kay..
hehe..

join segmen lagi!!!
bersama Abg Ben lah kan..

header..
cam biasa..
okay!!!
done!!


nak start!!!
3
2
1

kisah ni bukan kat sekolah..
sebenarnya kat sekolah pon banyak member cina dan india..
tapi kisah tu lama sangat..
tak berapa ingat..
ni kisah dekat Utm..
hehehe..

aku duduk Kolej Tun Fatimah..
siapa2 sama kolej ngan aku, sila senyum..
hehe..

haritu hari 1st aku sampai utm untuk sem yang ke 3..
kiranya tahun 2, tapi sem 3 lah..
duduk bilik baru..
aku duduk aras 2..

1st2 dtg, sunyi jer..
tak kenal lagi jiran2 sebelah menyebelah..
hari kedua..
tengah lepak2 kat bilik..
terdengar bunyi2an merdu..

"humko hamise curaloo..."
"dil me kahi tum, cupallo..."

warghh!!!
lagu febret aku tu...
aku pon ushar dari balkoni..
bunyian tu datang dari bilik sebelah kiri aku..!!

yer!!!!
jiran aku orang india..

tapi jiran belah kanan tak tau lagi sape..
keesokkannya...
bilik belah kanan masih tak berpenghuni..
bila kami ulang alik dari jamban ke bilik..
memang sunyi je bila lalu bilik sebelah kanan tu..
kasut satu pon tak de..
selipar jamban pon tak nampak..

so, aku ngan roomate agak, memang tak ada orang..
tak pelah..

minggu seterusnya, time lepak2 kat bilik..
terdengar bunyi orang cakap2 kat bilik sunyi tu..
aku pon ushar, pintu balkoni dorang terbukak..
tapi..
apasal macam tak de orang???
kasut pon tak ada..

NGERI pulak rasanya..
aku cakap kat roomate aku..
automatik dia balas..

"Nad, malam ni kita tidur sama yer.."
"tidur kat bawah..
ajak jijah sekali.."

hahhaha!!!!
dah agak!!!
cik paten cuak kejap..
hik3..

lusanya, kami perasan..
ada 2 orang cina datang aras kami tu..
ingatkan nak pergi bilik member dia..
rupa2nya..

la!!!!
kome rupanya jiran kami tu..
aish!!!

rupa2nya dorang bawak masuk kasut, selipar jamban sumer masuk bilik..
hahah!!!

kome ni..
memang mengundangkan suspen!!
hehehe...

kirenya 1 malaysia lah aku ni..
jiran belah kanan cina..
belah kiri india..
tengah2 aku..
orang melayu..
hehehe..

tapi aku still lagi malu2 nak tegur dorang..
sampai lah satu hari tu..
aku nak tanya info pasal menu masakan untuk tema perkahwinan orang india dan cina..

kena buat proposal pasal subjek Masakan..
yer!!!
aku bakal Cikgu Kemahiran Hidup..

aku ketuk lah pintu bilik dorang..
nak kan pendapat dan pandangan..
pasal aku tak pernah pulak datang kenduri kahwin orang cina dan india ni..
so, dorang lebih tahu kan3...

respon dorang???
bagus sangat2..
bagi idea kat aku dan member nak masak apa untuk projek kami tu..
thanks..!!!

kami pon jemput dorang makan2 time projek tu..
hehehehe..

lepas dari hari tu..
bila kami berselisih je..
opkos berbalas senyum..

sweet kan3???
hahahah..

saya, Nadirah Farhana ingin mengucapkan..
SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU CINA!!!!
mahu limau!!
mahu angpau!!!
hehehe

nak join jugak??
pergi tekan muka abg ben kat atas tu..
hehehe..


p/s : sekarang aku dan roomate kadang2 ternyanyi lagu hindustan gak..
perngaruh jiran sebelah..
hahaha!!!



10 comments:

logorithm said...

Happy holidays!

I pon budak UTM jugak. Masa tuh I duduk Kg. Merbau, tak tau la sekarang nih panggil kolej aper...

Kolej Tun Fatimah dulunya dikenali sebagai Kg. Belian...

NadiRah said...

lah..yeke..
patut lah ada nama dewan seri belian..

kg merbau skarang jadi Kolej Tun Hussein On... =)

baincardin said...

Bagaimanakah nasib kawan² kita di Mesir? Sama²lah kita berdoa utk keselamatan & kesejahteraan mereka, amin. :)

NadiRah said...

baincardin: hope semua selamat..
amin

... said...

as salam..
entri yang menarik untuk dihayati ;)

NadiRah said...

thnks.. =)

Cik Muda Sae said...

sweet...

NadiRah said...

cik muda: thnks.. =)

aida4eva said...

suka nyanyi lagu hindustan jugak :) kita kan 1 malaysia..kena la beramah tamah dengan semua kan.:) selamat bercuti :)

NadiRah said...

aida: hehe..
betul2..heppy chinese new year.. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...