TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Tuesday, June 14, 2011

PEMBELIAN MINYAK RON95 HANYA UNTUK PENGGUNA KERETA TEMPATAN

salam..
okay!
serius Nad pon terkejut bila dengar kat berita tadi...




PEMBELIAN MINYAK RON95 HANYA UNTUK PENGGUNA BERKERETA TEMPATAN...


pengguna kereta import??
RON97 lah jawabnya...


hahahahaha....
nak tergelak jugak...
upss!!!
kesian bagi mereka yang tak guna Proton mahupun Perodua kan...

hanya mampu telan air liur...

bila dah dikuatkuasakan...
Nad rasa akan berlaku keadaan macam ini..

*pengguna pergi isi minyak naik motor cabuk dengan membawa tong minyak*
untuk diisi pada kereta mahal beliau...

*KDNK negara kita meningkat*
sebab pembeli kereta tempatan meningkat..

*cukai import berkurang*
sebab pembeli kereta import berkurang..

*lambakan kereta import second hand*
sebab ramai yang beralih tukar kereta tempatan..

*peluang pekerjaan*
di stesen2 minyak...
sebab sorang 2 orang pekerja diperlukan untuk pastikan pengguna tu guna kereta apa

*company CCTV untung*
pasang cctv dekat setiap penjuru stesen minyak

*Lambakan kes minta loan di bank2*
kesian akak den..
nanti ramai orang nak beli kereta baru..
yang mintak loan kereta kat bank pon banyak...
mesti dia merungut..
hahahha



erk....
merepek jer...


aiseh!!!
Nad baru bercita2 nak beli kereta Suzuki Swift dah kerja nanti...
hurm...





takpe lah...
Nad beli kereta ni lah..





Proton Hang Lekir..
lagi comel kan3???







p/s : sekian sahaja berita hari ini..
untuk selanjutnya, sila tonton TV anda sendiri..




upppss!!!!


untuk kereta yang berplat luar negara lah...
ahahahha....




7 comments:

sergeant keroro said...

hahaha, tipu!!! XD

syaimz said...

haaa,nasib kereta aku kereta proton.niceeeee

CintaZulaikha said...

eh, bukan dy tgk pda plat kereta ker...apa kaitan plak ngn kereta..ciss..

NadiRah said...

keroro: alamak!!!
kantoi...huhuhu

NadiRah said...

syaimz: ahahhha...

NadiRah said...

cintazulaikha: ups!!! lalalala~

cik syira said...

macam betul jer..haha..nice entry..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...