TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Monday, May 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI

Santai Bersama BEN ASHAARI

salam semua..
Nad nak join segmen abang ben..

segmen kali ni nak kongsi cerita tentang bercinta selepas kahwin....
tapi bukan kisah Nad..
tapi kisah tentang mak dan arwah ayah Nad..




okay!!!
jom baca...




dulu time muda2, mak Nad kat kampung kiranya anak dara cun lah..
ada pakwe hensem time tuh..
mak ceritalah..
hehe..
arwah atuk Nad berkenan dekat arwah ayah Nad..
walaupon arwah ayah Nad tu hanya mengembala lembu...tak berapa hensem berbanding pakwe mak Nad dulu..
tapi ayah Nad sabar, rajin, memang baik orangnya dan Alhamdulillah, perintah Allah pon ayah jalankan dengan baik..
jadi atuk Nad berkenan dan suruh ayah melamar mak Nad...

pilihan keluarga, mak pon terpaksa terima..
mula2 memang mak tak suka dengan ayah..
tapi ayah Nad seorang yang pandai ambil hati mak Nad..
kelebihan ayah, ayah pandai buat lawak...
tu yang selalu buat mak happy..
dan sifat humor tu sekarang turun pada Nad!!!
hihihihi....
ayah pun suka menyanyi..
ala2 berduet lah dengan mak..
sampai Nad dah besar pon ayah suka menyanyi dan mak akan sambung..
nyanyi lagu2 romantik zaman dulu lah..
hehehee

6 tahun lepas arwah ayah Nad sakit..
mak sentiasa disisi ayah..
cinta tak pernah putus walaupon ayah sakit...
mak sabar..dan anak2 pon memang sayangkan arwah ayah...

ayah Nad meninggal pada 10hb ogos 2009..
pukul 5 pagi..
dan hanya mak disisi ayah waktu tu..
iaitu di wad HKL..

petang 09hb ogos tu kami pergi melawat ayah..
ayah nampak okay sikit..
mak pon tanya ayah, malam tu nak nad yang jaga ke nak mak yang jaga..
ayah pilih mak...
dan tak sangka itu hajat akhir arwah ayah..
ayah nak mak bermalam dengan ayah malam akhir tu...

Alhamdulillah..
mak dan ayah sentiasa bahagia walaupon itu pilihan keluarga...


Nad penah cakap dengan mak suruh mak yang carikan bakal suami untuk nad..
tapi mak cakap nad buang tabiat sebab budak zaman sekarang mana nak kahwin sebelum kenal..
huhu..
tapi nad tau, mak ayah kita mesti akan pilih yang terbaik untuk anak mereka kan..


p/s : Al-fatihah buat arwah ayah...



12 comments:

waN Mohd Salim said...

al fatihah .. sabar ye akak

NadiRah said...

wan : amin~
hihi..akak tak nanges lah..huhu

De'din said...

al fatihah untuk ayah nad

dOdOnnAt said...

terharu...al fathihah~

pRiNCe said...

prince sanggup turun istana untuk datang melawat kawan2..terharu tak ??hehehe...

mad khaz said...

kawin dengan katak nak? hahaha XD

shahjiehan said...

sayunya...

fatihah utk ayah nad..moga2 arwah di tmpat kan di tempat orang yang beriman...

saya teringin nk bercinta lepas kawen..

tpkan... erk... dah byk kali bercinta ni..kawen blum sekali pon~ hahahaha



gurau2 jeee

cik pulau said...

mak ayah cik pulau tak nak carikan jodoh untuk cik pulau..
sebab dia tak nak.
if berlaku pape dalam hubungan tu..
nanti salahkan parents lak..so dat's why la parents prefer anak dia pilih sendiri calon..

fiqkbe said...

wah sweet nyer mak ngn ayah nad =)

anismelon said...

sweet sweet..stuju..mak ayg selalu na yg tebaik took ank ank..:)

cik faez said...

how sweet cinta org dulu2 .. harap kita yg muda2 ni dpt gak merasa ;)
al fatihah utk ayah awk ..

Kathy Tuah said...

al fatihah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...