TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Thursday, September 20, 2012

PADAH MENCURI TILAM!



ehem..
Assalamualaikum..


berita tergempar...
dua orang pelajar mahasiswi disyaki mencuri tilam di kolej sendiri..
nama kolej tidak boleh didedahkan atas sebab2 keselamatan...


2 HARI SEBELUM KEJADIAN...


"Nad, tilam kitorang lembik lah...bilik depan sekali tu bilik dia tak berkunci weh...aku nak rembat lah tilam tu.."
"betul tu! kita ambik jelah..dah sakit2 pinggang dah ni...tido macam atas lantai je ni.."

perbualan 2 orang mahasiswi yang disyaki...



HARI KEJADIAN...


mereka pun pergilah rembat 2 ketul tilam kat bilik tak berpenghuni tu...


"weh! korang ambik jelah tilam tu, pastu pulangkan lah tilam yang lembik tu kat bilik tu..tukar je...nape nak ambik dua2 pulak??"

roomate yang penyayang menyoal...
kemudian memberi hujah2 berasas supaya tilam asal mereka diletakkan balik ke bilik depan tu..


mereka berdua tak ambil peduli..
"tunggulah sakit pinggang aku nih pulih baru aku pulangkan..."
salah seorang mereka bersuara..


maka, malam tersebut mereka tidur dengan keadaan tilam macam burger nih....




tilam roomate masing2 macam nih je...




tak adil!!!!




KEESOKAN HARINYA...


balik je dari kelas...
tilam mereka telah dirampas!!!!
keadaan menjadi tegang akibat terkejut...


"weh!!! alamak..abis ar..dan2 orang opis cek bilik plak...bila kita nak buat dajal je mesti kena...aishh!!!"


handphone mahasiswi A berbunyi...


"awak yang curi tilam tu ye??? datang opis skang"


handphone roomate mahasiswi B berbunyi..
message masuk..
dari MAK..

"Dirah, tadi penyelia asrama telipon mak..dia cakap dia nak tepon Dirah tak dapat..dia cakap pengetua nak jumpa"


ha????giler!!!
dahsyat tol...
tak pasal2 mak den terlibat..
hahahahah...
lawak je rasa..


memandangkan orang opis nak kol mahasiswi B tak dapat..
jadi mak kepada roomate beliau pulak kena tepon..
hahahahha...



HARI PENGADILAN...

mahasiswi A & B datang ke opis...
untuk ke muka pengadilan..

"kenapa awak ambik tilam tu???"
tanya orang opis kolej tersebut..


"sebenarnya kami nak pulangkan pagi tu encik...tapi ada kelas..jadi kami baru nak pulangkan lepas kelas,tgk2 encik dah ambik tilam tu..."


lepas tu encik2 tu gelak2 je...
pastu bebel2...
gertak2 cakap harga tilam tu mahal la..
and bla,bla,bla...

dan kes selesai tanpa SAMAN...
tapi dapat satu pesanan ringkas...


"LEPAS NI JANGAN CURI TILAM LAGI"



TAMAT....


(gambar pencuri tilam tidak dapat didedahkan bagi tujuan menjaga malu roomate saya sendiri..hahahahah)


10 comments:

IQ = Iez Qis said...

sampai macam tu skali??

NadiRah said...

@IQ = Iez Qis

hahahaha!
ntah..cam sengal je kes nih..
yang lawaknya mak nad pon terlibat..kah3

Nens Collection said...

gittu skali kene soal siasat..hehe

iman said...

Hahaa! Ada jugak kes pelik macam ni kat UTM Skudai.

F@q!h said...

moral of da story.. kalau curi tilam tu jgn la kejam sgt... bg la tilam lama tu.. jgn la ambik dua2..huahaha...

Ahmad Haziq Azlan said...

seram

shafiqabdshukor said...

dahsyat2... tu la suka2 je curi tilam... bertaubat la wahai cik nad... hehehe

N I A said...

Ya Allah nad,....sakit perut zati ketawa la,....that experience!!,..

Errah said...

kalau tilam lmbik2 ni msti k9 kn?

Ecah Ecot said...

nad dok ktr?sape org opis tu?en zul?hahaha..kem salam kt semua..dieorg sume sporting..lalala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...