TabuNg derMa Anak YatiM

Jemput Baca! :)

Thursday, January 3, 2013

SAYANG!




sayang..

kenapa awak sayang saya...??
entah..
saya pun tak tau..
soalan tu tak ada jawapan..


kenapa saya sayang awk?
saya rasa perasaan tu ada sendiri..
bukan sebab alasan sebaliknya..
bukan sayang sebab awak baik ke, awak pandai ke, or apa2 je..


kalau kita sayang orang bersebab...
maknanya, kalau orang tu diberi ujian dariNya..
dan orang tu hilang sifat tu..
kita dah tak sayang lagilah..
macam tu ke??
emm..
selalunya akan jadi pergaduhan dalam hubungan kalau macam tu..


yeke??
entah..
takde pengalaman..
tak pernah rasa tu sume..
tapi berdasarkan pemerhatian..
mungkin..
tapi maybe segelintir..
dan jawapan cliche..
sebab takde jodoh..


yer..
Jodoh dan pertemuan di tangan Allah SWT..
tapi kita kena berusaha..



definisi sayang ikut istilah diri sendiri..
walaupun dia bukan untuk kita..
tapi kita tetap doakan dia..
setiap hari..
setiap kali sujud padaNya..
dalam doa walaupun tak nyatakan nama..
tapi niat tu tuju padanya..


sebab kita sayang kat dia..
walaupun dia tak balas balik sayang kita..
tapi kita sentiasa mahukan yang terbaik buat dirinya..
sebab, mendoakan dia buat kita bahagia..


tapi kenapa saya sayang awak???
entah..
mungkin Allah berikan perasaan sayang saya tu untuk awak..







3 comments:

shahsyaz said...

ehem cik itik kuning, :)

inshaAllah die sygkn awk :)

Nens Collection said...

tiada syg yg paling indah,selain syg kepda Allah kan..;)

cik kumbang said...

ehem3 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...